VOBO

Het Kempenhorst College in Oirschot maakt samen met het Heerbeeck College in Best deel uit van VOBO.

VOBO biedt een bijna volledig aanbod op het gebied van voortgezet onderwijs aan ruim 3.000 leerlingen uit de regio Best, Oirschot, Son, Boxtel, Sint-Oedenrode, Oisterwijk, Eindhoven, Goirle, Tilburg et cetera.

Kempenhorst College

Het Kempenhorst College is een school voor vmbo (voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs) en biedt in de onderbouw (klas 1 en 2) de volgende leerwegen aan:

• Basisberoepsgerichte leerweg met leertuin
  • Basis-Kaderberoepsgerichte leerweg met leerstof op kaderniveau
  • Theoretische leerweg (TOPm)

In de bovenbouw (klas 3 en 4) zijn er de volgende leerwegen:

• Basisberoepsgerichte leerweg
  • Kaderberoepsgerichte leerweg
  • Theoretische leerweg (TOPm)

Heerbeeck College

Op het Heerbeeck College kunnen de leerlingen kiezen uit mavo, havo en vwo (atheneum en gymnasium). Havo en vwo wordt op het Heerbeeck Lyceum in het Nederlands aangeboden en op Heerbeeck International College (HIC) krijgen leerlingen tweetalig onderwijs.

VOBO biedt onderwijs aan ca. 2.600 leerlingen